Het leven begint op de Universiteit #4

Screenshot-183

De volgende dag trok Ye in het huis en waren de dames de hele dag bezig geweest met het verhuizen van de spullen van Ye.  Het was zwaar werk geweest want ze moesten van het studentenhuis terug naar hun huis, alles met een mini aanhangertje die aan de fiets hing doen. Dan alles snel uitruimen en weer terug naar het studentenhuis om de volgende lading te doen. Het was echt een lange dag geweest, maar Roxanne moest nog even door.. Omdat ze dus de hele dag bezig was geweest met het verhuizen was ze niet toegekomen aan haar Essay die morgen ingeleverd moest worden.

Screenshot-184

Na dat Roxanne maar twee uur slaap had gehad besloot ze om voor zichzelf een lekker ontbijtje te maken om de dag als nog goed te starten. Maar jammer genoeg zat het koken vandaag een beetje tegen en verbande het. (Geen wonder als je tijdens het koken in slaap valt)

Screenshot-189

Vervolgens ging Roxanne gehaast naar de universiteit voor haar les, dit keer kreeg ze uitleg van een oude man in sportkleding over hoe je het beste kon communiceren met een klant. En dat lieten ze een man in sportkleding doen, dat was een vooroordeel die Roxanne te snel had getrokken want op een gegeven moment vond ze het te moeilijk voor woorden.

Screenshot-188

Tijdens het noteren van alle woorden die de man in trainingspak te zeggen had, voelde ze telkens een tik tegen haar rug aan. Verbeelde ze zich het nou of was het een stuk papier wat ze telkens tegen zich aan kreeg? Snel gaf Roxanne zich een mini klap in haar gezicht om wakker te blijven en keek nog een keer goed. Er lag inderdaad een papiertje op de grond. Geïrriteerd keek ze de klas rond en zag dat een mannelijke klasgenoot naar haar knipoogte. Die kreeg ze na de les wel, de arrogante bobba.

Screenshot-190

Zo chagrijnig als Roxanne was liep ze op de jongen af die te hele tijd propjes naar haar zat te gooien. De irritante etter zou ze eens even aanpakken. ‘Gast, wat denk je wel niet? De hele tijd een beetje propjes gooien, sommige mensen zijn hier wél om te leren.’ De jonge ging gelijk in de aanval en bood na een kwartier pas zijn excuses aan.

Screenshot-191

‘Sorry, nogmaals ik wou alleen maar wat met je gaan drinken.’  Wah! Wie dacht hij wel niet was? George Clooney, Mr Big of Leonardo dicaprio! Never nooit zou ik met hem uit gaan!  ‘Ik ben niet geïnteresseerd sorry.’ En zonder pardon liep Roxanne de college zaal uit richting huis,

Screenshot-187

Om vervolgens weer te studeren.. Aankomende vrijdag zouden er weer examens zijn en daar moest Roxanne zich toch even voor voorbereiden. Dit semester had ze minder gedaan dan eerdere semesters, dit kwam mede doordat ze het zo gezellig had met Ye en omdat ze niet zoveel zin had om nog haar boeken te pakken. Maar omdat ze toch de opleiding weer succesvol wou afronden dit semester, besloot ze toch maar haar beste beentje voor te zetten.

Screenshot-193

Nadat Roxanne weer had gekookt voor zichzelf en alles weer was aanbrandde besloot ze maar om pizza te bestellen. Dat zou Ye vast ook wel lekker vinden en zo hoefde Roxanne geen zorgen te maken dat Ye nog een keer voedsel vergiftiging of iets dergelijks zou oplopen door haar voedsel.

Screenshot-192

Ye kwam binnen na een lange dag in de college zaal te hebben gezeten en besloot Roxanne maar weer eens te begroeten. ‘Roxanne! Ik heb besloten dat we morgen even onze boeken neer leggen en eens een feestje gaan geven! Dat zouden we doen en het gebeurd maar niet, dus doen we het morgen!’

‘Maar wie nodigen we dan uit!? Ik ken bijna niemand’

‘ Laat dat maar aan mij over!’

Screenshot-199

De volgende avond was het feest en Ye had niet gelogen, ik hoefde mij inderdaad geen zorgen te maken over de gastenlijst maar nu kon ik mij eerder zorgen maken over met wie ik moest gaan praten en hoe ik iedereen uit huis moest krijgen!

Screenshot-200

Er ontsnapte een kleine geeuw uit mijn mond terwijl ik richting de keuken liep om even op adem te komen van het feest, en wat ik toen zag kon ik helemaal niet geloven! Ye had de arrogante kwal waar ik gisteren mee had staan praten uitgenodigd!

Screenshot-202

‘Zeg wat doe jij hier? Ik dacht dat ik duidelijk was geweest?’ De arrogante jongen begon te lachen, volgens mij lachte hij mij nog uit ook nog. ‘Zeg, sta je mij nou uit te lachen?’

‘Nee nee, dat zeker niet. Maar ik wist niet dat jij met Ye samenwoonde. Arme Ye.’ Hij trok een pruillip en begon weer te lachen.

Screenshot-201

 

In de loop van de avond waren Scot, ja ik kreeg zijn naam te horen en het klinkt beter dan arrogante jongen maar goed, in de loop van de avond waren Scor en ik aan de praat geraakt en eigenlijk was het best een leuke jongen. We maakte grapjes over de man in de trainingskleding en begonnen te praten over onze passies.. Allebei hadden we dezelfde passie, koken! (Vandaar dat hij ook verkleed was als kok!) En ook hij twijfelde of hij wel door moest gaan met zijn studie techniek! Wat toevallig!

Screenshot-198

Jammer genoeg kwam er een eind aan het feest en besloten de meeste gasten rond 02:00 naar huis te gaan. ‘Bedankt dat ik je toch gezelschap heb mogen houden Roxanne.’ Zei Scot terwijl hij en Roxanne op de veranda bij de voordeur stonden. ‘Het was mij een genoegen Scot. Weetje, eigenlijk ben je niet zo erg dan dat ik had verwacht.’ Eigenlijk vond ze hem stiekem best leuk, ze had echt de hele avond met hem staan praten en de hele tijd naar hem gekeken. Dat was raar voor Roxanne’s doen, want ze was nog nooit eerder écht verliefd geweest.

Screenshot-196

En voordat ze het door had drukte Scot een zoen op haar mond. In eerste instantie schrok ze er van maar na dat de schrik was gezakt, zoende ze hem terug. Wat was hij een goede kusser! (Niet dat Roxanne veel ervaring had met jongens en zoenen, maar volgens mij was Scot een geboren zoener)

Screenshot-197

‘Tot ziens Roxanne, het was mij ook een genoegen.’ Verbaasd keek ze Scot aan en brabbelde ze wat. ‘Uh, ja uhm.. Doei?’ Het was meer een vraag omdat ze liever wou dat hij bleef en met hem zou zoenen tot diep in de nacht!

Screenshot-205

Nadat Scot en alle andere gasten waren vertrokken liep Roxanne naar de kamer van Ye. Jammer genoeg kon ze niet vertellen dat ze had gezoend met Scot, Ye lag al heerlijk te slapen. Hopelijk was ze niet al te boos dat ze de hele avond met Scot had lopen praten. De lichtschakelaar deed ik uit en liep richting haar eigen slaapkamer.

Screenshot-206

Langzaam liet Roxanne zich neerploffen op het bed en dacht ze aan Scot. Zou hij haar echt leuk vinden of was ze alleen leuk voor vanavond. Moest ze hem Smsen en bedanken voor de heerlijke kus? Toen bedacht ze dat ze zijn nummer niet eens had gekregen.. Shit.

Screenshot-207

Die zou ze morgen toch eens aan Ye moeten vragen. Scot was echt een leuke jongen… Nee Roxanne! Je gaat niet die kant op! Sprak ze zichzelf toe. Je studie is je hoofd prioriteit, voor liefde is er later altijd nog plek!

Screenshot-208

Of zou ze toch een gokje moeten wagen met Scot?

Leave a comment