Het leven begint op de Universiteit #5

Screenshot-210

‘Roxanne en Scot, zitten in een boom! K-u-s-e-n!’ Ye maakte de volgende ochtend grapjes over mij en Scot. Of naja de zoen tusse. Scot en mij, Scot en ik hadden verder niks. ‘Ye, het wordt met dubbel S geschreven.’ Bij het ontbijt zat ik alweer met mijn neus diep in de boeken, het duurde niet lang meer tot het examen en ik wou hem toch echt halen.

Screenshot-211

 

‘Ach je begrijp wat ik bedoel!’ Zei Ye met een glimlach op haar gezicht. Ze maakte een heerlijk ontbijtje voor ons beiden, iets wat niet vaak voorkomt omdat ik bang ben voor voedselvergiftiging maar omdat ze vandaag aandrong besloot ik toch maar ‘Ja’ te zeggen op haar aanbod. ‘Ennehh.. Zoent hij een beetje goed?’

Screenshot-213

 

‘Hij uhm zoent wel re-redelijk ja, denk ik?’ Wat moest ik zeggen? Dat de kus mij in de lucht liet vliegen en dat ik er nog steeds aandacht? ‘Oh kom op Roxanne ik wil vieze sappige details!’

Screenshot-214

 

‘Ye er zijn geen details, hij zoende mij en that’s it. Hij ging er vandoor voordat ik het door had.’ Mijn focus was helemaal verdwenen en dacht ik weer aan Scot. Die nacht had ik bijna niet geslapen omdat ik telkens dacht aan Scot, de zoen en zijn stoppelbaardje. Stoppelbaardjes moesten verboden worden, ze prikte net zoals mijn opa’s baard. Tijdens de zoen dacht ik nog niet aan opa maar toen ik thuis op bed lag en er aan dacht, dacht ik wel aan opa. Alles behalve sexy.

Screenshot-215

 

‘Aaaah kom op! Er ging vast wel een fonk of iets over!?’ Ye leek wel een beetje desperate om een lekker roddel verhaal, maar echt meer was er niet gebeurd dan die kus. En die kus was binnen een paar tellen weer voorbij jammer genoeg. ‘Ye, het was maar een korte kus! Waarschijnlijk vind hij mij niet eens leuk, dus houd er maar over op aub!’

Screenshot-216

 

‘Ach larie koek! Hoe kan hij jou nu niet leuk vinden, je bent een hartstikke leuk gestoord meisje!.’ Bedankt voor het gestoorde gedeelte Ye.. Bedankt.. Ik rolde met mijn ogen en besloot mijn concentratie weer op het boek te richten. ‘Weetje, ik heb jouw nummer wel aan hem door ge-sms’t en hij reageerde er goed op. Dus wie weet gaat hij je wel bellen!’

Screenshot-217

‘Dankjewel Ye in haar onderbroek waarvan ik haar dikke billen kan zien. Lukt het een beetje met die wafels of moet ik je helpen?’

‘Nee dat gaat wel. Blijf maar lekker zitten.’

Screenshot-218

Ik toverde mijn boek weer uit mijn broekzak en begon weer met leren. Ik moet en zal dat proefwerk halen! Ye schoof aan met haar bordje met wafels en  begon te smullen van haar wafels. ‘Weetje Roxanne, hij is echt een goede jongen. Hij is geen player en heeft alleen maar lange relaties gehad.’

‘Fijn om te weten maar ik denk niet dat hij op mij valt. Hoe weet jij trouwens zo veel van hem?’

Screenshot-219

Ik sloot mijn boek weer en besloot om Ye maar eens flink te ondervragen over hem. Ze bleek wel verdacht veel van hem te weten. ‘Nou’ begon ze terwijl ze haar mond vol propte met een halve wafel.’Hij zit in de sociale groep waar ik bij in zit. Hij is ook een sportfanaat. Je zou het misschien niet zeggen omdat hij er uit ziet als een nerd maar hij houd van sport.’

Screenshot-220

‘Ah dus het is z’n sport junkie? Dat is echt totaal niks voor mij Ye, dat weet je toch wel? Ik houd alles behalve van sporten. Laat mij maar gewoon lekker lui op de bank video games spelen, dan sport je ook. Naja de gesimuleerde poppertjes sporten voor je. Dat is zo handig aan video games.. Alles wordt voor je gedaan’

Screenshot-221

 

‘Hij is niet z’n typische sport junkie, hij houd van fitness. Dat houd hij maximaal maar drie keer in de week vol en voor de rest zit hij ook voor z’n game dinges. Hij speelt vooral veel online spelletjes, iets met social awkwardness ofziets. Ik weet het niet precies, hij had het er vorige week over en ik had echt zoiets van: Houd je mond het boeit me niet!’

Screenshot-223

 

Ik begon te lachen en kwebbelde nog wat verder met Ye. Vooral over Scot maar ook weer over onze studies. Ye had pas een week later dan ik proefwerken en eind examens. Af en toe was ik best jaloers op haar studie ze had het veel makkelijker dan ik, tenminste dat leek zo. Misschien was Ye wel een geboren nerd.

Screenshot-224

De dagen er na gingen snel voorbij, soms iets te snel en ik begon steeds meer het idee te krijgen dat ik niet klaar was voor mijn proefwerk. Roxanne zette echt alles op alles om het proef werk te halen en studeerde overal in het huis. Van de keuken tot de veranda, van de WC tot aan de kelder , je kon haar overal vinden in huis met een boek in haar handen.

Screenshot-225

 

Ze volgde alle lessen die ze moest volgen en zelfs ook de lessen waar ze niet perse bij hoefde te zijn. Roxanne had er dit keer alles voorover om een goed cijfer te halen bleek maar weer! Maar wat ook nog in het hoofdje van Roxanne rond spookte was Scot. Ze had na alle dagen die voorbij waren gegaan nog steeds niks van hem gehoord. Iets wat ze aan de ene kant erg jammer vond.

Screenshot-226

 

Omdat Roxanne niet wou dat iemand het door had dat ze er mee zat zette ze maar weer een grote glimlach op haar gezicht en ging gewoon lekker door met alles wat ze deed. Ze zou wel moeten anders ging ze het echt niet halen!

Screenshot-227

 

De dag en nacht voor het proefwerk plaats zou vinden besloot Roxanne om na de les in de bibliotheek te blijven en daar door te leren voor haar proefwerk. Ze kende het boek bijna binnenste buiten en begon zich een beetje te vervelen..

Screenshot-228

 

Zelfs zo erg dat ze inslaap viel op de bank midden in de bibliotheek! Die nacht had ze nog nooit zo lekker geslapen op een bank. Het was een vrij zachte bank met zachte kussens. Heerlijk! Maar wat niet zo heerlijk was, was dat iedereen haar had zien slapen op de bank.

Screenshot-230

 

Na dat Roxanne midden in de nacht was wakker geworden besloot ze als een gek naar huis te rennen. Ze schaamde zich dood! Eenmaal thuis besloot ze voor het slapen gaan nog even een hotdog naar binnen te werken en morgen na het proefwerk zou ze eens een kijkje gaan  nemen in de sportschool. Als Scot niks ondernam, moest zij dat maar doen.

Screenshot-232

 

De volgende ochtend was Roxanne bijna te laat aangekomen bij de universiteit om haar proefwerk te maken. Als je eenmaal te laat bent kom je niet meer binnen. Strenge regels, maar wel rechtvaardig!

Screenshot-233

 

De deuren van de zaal gingen dicht en Roxanne deed snoei hard haar best op het proefwerk. Ze kon alle vragen zo invullen en was de eerste die naar buiten kwam..

geslaagd

 

En ze had het proefwerk met vlag en wimpel gehaald!

Screenshot-234

En zoals ze zichzelf had voorgenomen ging ze na het proefwerk gelijk naar de sportschool, ondanks dat ze zich niet zo lekker meer voelde ging ze toch maar. Toen Roxanne binnen kwam wist ze meteen waarom ze deze plek zo haatte: De geur van zweet en zwetende mensen. Bah!

Screenshot-235

 

Tijdens het lopen op de loopband keek Roxanne naar tienduizend herhalingen van het weer en wist uiteindelijk wel dat het morgen een slechte dag zou gaan worden. Ook keek ze de hele tijd in het rond of ze Scot ergens zag, maar jammer genoeg zag ze hem maar niet.  Waarschijnlijk was dit niet een dag dat hij aan het sporten was..

Screenshot-236

 

En toen Roxanne van de loopband viel had ze er genoeg van. Ze had het ondanks het sporten ontzettend koud en voelde een snotte bel uit haar neus komen, die plop op de loopband viel. Het was game over voor Roxanne in de sportschool en wist dat ze hier voorlopig niet meer terug zou komen.

Screenshot-237

 

Eenmaal thuis ging Roxanne gelijk naar bed en had ze besloten dat ze het voorlopig maar even op moest geven met Scot. Hij zou háár maar bellen in plaats van dat zij hem moest gaan opzoeken en moeilijk moest lopen doen.

 

Leave a comment